Türk bornozları Panama’nın lüks otellerinde 

Santa Maria Luxury Collection Hotel müdürü Hector Rodriguez, daha önce Dubai’de çalıştığı otellerde de Türk havlu ve bornozlarını kullandığını ve Panama’ya geldiğinde de bu tercihi sürdürdüğünü ifade etti. Ancak Rodriguez, Panama’da Türk ürünlerini satan bir distribütörün olmamasının ürünlere erişimi zorlaştırdığını ve bu durumun Çin gibi diğer ülkelerin ürünlerinin daha kolay pazarlanmasına yol açtığını söyledi.

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD) Başkan Adayı Murat Şahinler, bu başarının yalnızca ürün kalitesiyle sınırlı kalmaması gerektiğini söyledi. Şahinler, “Türk ürünlerinin algısı çok yüksek ancak bu yeterli değil. Türk markalarının global bilinirliğinin artması kritik önemde,” dedi.

Şahinler, yeni dönemde yapacakları çalışmaları şöyle anlattı:

  • Pazar Araştırmaları: Amerika, Afrika, Latin Amerika ve Orta Asya gibi bölgelerde detaylı pazar araştırmaları yapılacak.
  • Hedef Ülke Listeleri: Yeni pazarlara yönelik stratejik hedef ülkeler belirlenecek.
  • Ticari Heyetler: Üyelerin yeni pazarlara girmesini sağlamak amacıyla ticari heyetler düzenlenecek.
  • Gençlik Komisyonları: Genç profesyonellerin sektöre entegre edilmesi için özel komisyonlar kurulacak. Bu komisyonlar, belirli ülkelere odaklanarak ithalat verileri üzerinden pazar giriş stratejileri geliştirecek.
  • türk bornozu

Şahinler, “Sadece Panama’da değil, dünyanın dört bir yanında kaliteli ürünlerimizle yer alacağız. Amacımız, hem ihracatımızı çeşitlendirmek hem de ‘Made in Türkiye’ etiketinin gücünü daha da artırmak,” diye ekledi.

Geçen yıl Türkiye ile Panama arasındaki ticaret hacmi 532 milyon dolara ulaşırken, ev tekstili ihracatı bu rakamın yaklaşık 1 milyon dolarını oluşturdu. Panama’nın ithalata dayalı ekonomisi, Türk ihracatçılar için büyük bir potansiyel sunuyor. Bu durum, Türkiye’nin ev tekstili sektöründeki küresel gücünü daha da ileriye taşıma fırsatını beraberinde getiriyor.

Başa dön tuşu