Yapay Zeka ile Açık Uçlu Soru Değerlendirmesi Üzerine

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, eğitimde yapay zeka uygulamalarının önemine dikkat çekti ve açık uçlu soru değerlendirmesi için projeler geliştirdiklerini açıkladı.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Bilişim ve Teknoloji Çağında Millî Eğitim Altyapısında Hedeflenen Dönüşüm ve Yenilikçi Yaklaşımlar” konulu Bab-ı Ali Toplantıları’na katıldı. Toplantıda, gençlerin teknolojik altyapısının geliştirilmesinin önemine vurgu yapan Tekin, okulların teknolojik imkânlarının artırılması ve öğrenci ile öğretmenlerin bu alanda kendilerini geliştirmeleri gerektiğini belirtti. Bakan, Türkiye’deki kamuya ait yaklaşık 65 bin okulun internet erişimine açık olduğunu ifade etti.
Bakan Tekin, öğrencilere yönelik test sınavları hakkında da değerlendirmelerde bulundu. Açık uçlu soruların objektif değerlendirilmesi konusunda tereddütler olduğunu dile getiren Tekin, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) ile birlikte yapay zeka destekli açık uçlu soruların değerlendirilmesi üzerine bir proje geliştirdiklerini açıkladı. Bu tür projelerin, eğitimdeki dönüşüm hedeflerine katkı sağlayacağını belirtti.
Ayrıca, yapay zeka uygulamalarını aktif bir şekilde kullanmaya başladıklarını ve büyük veri analizine yönelik adımlar attıklarını ifade eden Tekin, personel politikası, öğrenci başarı durumları ve devamsızlık gibi konuların izlenmesi için bir mekanizma kurduklarını söyledi. Türkiye’de ilk defa karar destek sistemi aracılığıyla çalışan bir Bakanlık Yönetim Sistemi oluşturduklarını belirten Tekin, bu sistemin eğitimdeki karar alma süreçlerini daha rasyonel hale getireceğini ve kamu kaynaklarının etkin kullanımını sağlayacağını vurguladı.
Tekin, bu sistemin, okulların bakım onarımlarından öğrencilerin başarı durumlarının izlenmesine kadar birçok alanda yapay zeka uygulamalarıyla desteklendiğini ifade etti. Bu gelişmeler, eğitimdeki yenilikçi yaklaşımların bir parçası olarak değerlendiriliyor ve gelecekte eğitim sisteminin daha verimli hale gelmesine katkı sağlamayı hedefliyor.