Škoda Auto Türkiye Pazarında Başarılarını Artırıyor


Škoda, Türkiye’de yılın ilk dokuz ayında 30 bini aşkın araç teslimatı gerçekleştirerek pazar payını yüzde 4 seviyesinde tutmayı başardı.
Škoda, Türkiye’de yılın ilk dokuz ayında 30 bini aşkın teslimat gerçekleştirdi. Bu başarı, markanın Avrupa dışındaki en büyük ikinci pazar pozisyonunu korumasına yardımcı oldu.
Türkiye pazarında en çok tercih edilen model, 7.012 adetle Yeni Škoda Superb oldu. Bunu sırasıyla 6.483 adetle Kamiq ve 6.240 adetle Octavia takip etti. Tam elektrikli modellerden Elroq 1.242, Enyaq Ailesi ise 450 adetlik satış rakamına ulaştı.
Škoda, elektrikli araç segmentinde de önemli bir büyüme kaydetti. İlk dokuz ayda dünya genelinde 150.700 adet elektrikli araç satışı gerçekleştirilirken, Avrupa’da bu modellerin toplam satışlardaki payı yüzde 24,1’e yükseldi.
Marka, uluslararası büyüme stratejisi çerçevesinde Hindistan pazarında da 49.400 araç teslimatı gerçekleştirerek tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı.
Yakın zamanda tanıtılan Epiq modeli, markanın tamamen elektrikli şehir içi SUV crossover modelinin ön gösterimini sunarken, yeni elektrikli SUV ve station model çalışmalarına da devam edilmektedir.