Türkiye turizm geliri 50 milyar doları aştı

Türkiye, 2025’in ilk 9 ayında turizm gelirini 50 milyar dolara çıkararak yeni bir rekor kırdı. Ziyaretçi sayısı ise 50 milyona ulaştı.
Türkiye, 2025’in ilk altı ayında 25,8 milyar doları aşan turizm geliri elde etti. Yılın ilk dokuz ayında ise bu rakam 50 milyar dolara ulaştı.
Kişi başı ortalama harcama 103 dolara çıkarken, toplam ziyaretçi sayısı 50 milyona erişti. Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, 2025 yılı üçüncü çeyrek turizm verilerini açıkladı.
Ersoy, yılın ilk dokuz ayında Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısının 49 milyon 993 bine ulaştığını belirterek, geçen yıl aynı dönemde 49 milyon 181 bin ziyaretçi ağırladıklarını ifade etti.
Ülkeler bazında ziyaretçi dağılımında Rusya, 5,53 milyon ziyaretçi ile ilk sırada yer alırken, Almanya 5 milyon 220 bin, Birleşik Krallık ise 3 milyon 540 bin ziyaretçi ile takip etti.
Ortalama kalış süresi 10,3 gün olarak gerçekleşti. 2024’te bu rakam 10,6 gündü. Kişi başı gecelik harcama ise 116 dolara yükseldi.
Yurt dışı yerleşik vatandaşlar da dahil toplam ziyaretçi grubunda kişi başı gecelik harcama 103 dolar olarak belirlendi. Bu, yıllık ortalama hedefin üzerinde bir rakam.
2024’ün ilk dokuz ayında 47,3 milyar dolar gelir elde eden Türkiye, bu yıl aynı dönemde 50 milyar dolara ulaştı. Ekim ayı verilerinin de olumlu seyrini sürdürdüğü bildirildi.
Ersoy, yıl sonu turizm gelir hedefinin 64 milyar dolar olduğunu belirtti. Türkiye, sadece ziyaretçi sayısıyla değil, elde ettiği gelir ve kalite göstergeleriyle de dünya turizminde güçlü bir konumda.
Ersoy, 2017 yılında 30 milyon 518 bin ziyaretçi ile kapanan dönemin ardından, 2024’te bu sayının 49 milyon 181 bine, 2025’in aynı döneminde ise 49 milyon 993 bin ziyaretçiye ulaştığını ifade etti.
Türkiye’nin jeopolitik konumunun geçmişte olduğu gibi bugün de krizlerle karşılaşmasına yol açtığını belirten Ersoy, turizm sektörünün bu krizlere karşı güçlendirilmesi gerektiğini vurguladı.
Ersoy, strateji değişikliği ile ürün çeşitlendirmesi ve kaynak pazar çeşitliliği hedeflerinin belirlendiğini ifade etti. Ayrıca, tanıtım faaliyetlerinin artırılması gerektiğini de sözlerine ekledi.
Ersoy, Türkiye’nin sürdürülebilir turizm konaklaması konusunda dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer aldığını ve 60’tan fazla farklı ürünle turizm piyasasında yer aldığını belirtti.
Tanıtım gücünün artırılması için Türk dizilerinin dünya çapında ulaştığı izleyici kitlesinin kullanıldığına dikkat çekti.